• Startpaketet har redan betalat för sig många gånger över
    Noel Coburn, Clarity BES
  • För oss har ScandinAsian varit ovärdeliga i både en uppstartsfas samt under processens gång
    Ted Rosén, Most Studios AB
  • Transparenta, hjälpsamma, och snabba med att svara
    Fredrik Söder, Söder Content AB

Vi hjälper er att gå från idé till produkt i 6 steg

Design & material
Steg 1: Design-specifikationer & materialval
  • Vi hjälper er att skapa all dokumentation som krävs för er egendesignade produkt
  • Vi hjälper er att definera kvalitetskrav och hitta passande material
  • Assistans att hitta designers för CAD filer, ritningar och logotyp
Hitta leverantörer
Provexemplar
Beställning
Kvalitetskontroll
Leverans
1

Design & material

2

Hitta leverantörer

3

Provexemplar

4

Beställning

5

Kvalitetskontroll

6

Leverans

Startpaket: En prisvärd lösning för e-handlare
    • Vi hjälper er genom processen:
    • 1. Inledande
      telefonkonsultation
    • 2. Sammanställning av
      produktspecifikation
    • 3. Sourcingrapport (PDF)
      10 – 15 förslag på fabriker
    • 4. Fabriksbesök (valfritt)
      Vi bokar in besök hos 1-4 fabriker
    • 5. Provexemplar
    • 6. Beställning
    • 7. Bokning av kvalitetskontroll (valfritt)
    • 8. Bokning av labbtest (valfritt)
      + REACH, RoHS & CE
    • 9. Fraktbokning
    • Onlineplattform
    • Projekthanterare

      + Följ projektet i realtid

      + Boka frakt, kvalitetskontroll & labbtest

      + Översikt på EU regleringar (ex. CE & REACH)

      + Översikt på tull & moms

    • Dokumentmallar

      + Produktspecifikation

      + Avtalsmall

      + Label-filer (CE etc)

      + Certifikat-exempel

    • Konsultation (E-post)

      Vi svarar på era frågor inom 24 h

    • Konsultation (Telefon)

      Utöver inledande konsultation

    • $590

      Fastpris

    • check
    • check
    • check
    • check
    • check
    • check
    • check Boka online
    • check Boka online
    • check Boka online
    • check
    • check
    • 30 dagar

    • check
    • Beställ nu
    • $990

      Fastpris

    • check
    • check
    • check
    • check
    • check
    • check
    • check Boka online
    • check Boka online
    • check Boka online
    • check
    • check
    • checkObegränsat
      Gäller hela processen

    • 30 minuter

    • Beställ nu
    • $1790

      Fastpris

    • check
    • check
    • check
    • check
    • check
    • check
    • check
    • check
    • check
    • check
    • check
    • checkObegränsat
      Gäller hela processen

    • 90 minuter

    • Beställ nu
1

Vi kommer kontakta er inom 1 arbetsdag

Så snart vi tagit emot er beställning kommer vi att kontakta er inom 1 arbetsdag, för att boka in ett inledande samtal. Därefter kommer vi tillsammans bestämma hur vi lägger upp processen.

2

Ni får tillgång till vår plattform direkt efter beställningen

När ni beställt Startpaketet kan ni logga in på vår plattform omgående, med det användarnamn och lösenord ni valt.

3

Säker betalning

Ni kan betala med PayPal, MasterCard / Visa eller begära en faktura.

  • paypal visa
  • stripe

Vill ni prata med oss på telefon? Boka in ett samtal här

Vi har hjälpt hundratals Startups & Småföretag i följande brancher
  • Klader och textilKläder & textil
  • ArmbandsurArmbandsur (OEM & ODM)
  • Vaskor smycken och accessoarerVäskor, smycken & accessoarer
  • ElektronikElektronik (OEM & ODM)
  • LED belysning och skarmarLED belysning och display
  • leksakerLeksaker & barnprodukter
  • golv och byggmaterialGolv och byggmaterial
  • mobler och hemMöbler & hem
  • LivsmedelsprodukterLivsmedelsprodukter
  • Bil och MCBil och MC
  • Maskiner och verktygMaskiner & verktyg
  • solpaneler och energiSolpaneler & energi

ScandinAsian.se har omnämnts i flera svenska och internationella medier

Vanliga frågor & svar om Startpaketet
Vad skall jag tänka på för att maximera mina chanser för ett lyckat resultat?

1. Det är kritiskt att ni följer planen i enlighet med projektplaneraren i vår plattform. Det finns inga genvägar under processen, utan allt måste göras i enlighet med våra standardprocesser. Exempelvis kan projektet spåra ur om ni beställer prover eller lägger order utan att informera oss, eller gör designändringar utan att konsultera oss.

2. Startpaketet bygger på att ni jobbar ihop med oss och följer den standardiserade projektplanen. Om ni väljer att utgå ifrån projektplanen är det väldigt svårt, ibland rent av omöjligt, för oss på ScandinAsian.se att komma in och rätta till eventuella problem.

3. Det är viktigt att processen får ta den tid som krävs. Exempelvis går inte att starta ett projekt i augusti om målet är lansering till julhandeln.

4. Produktutveckling, tillverkning och import är komplicerat och vi kommer under processen stöta på motgångar och förseningar.

5. Det är viktigt att ni ger oss och leverantörer svar via epost så snabbt som möjligt i händelse av att vi har frågor, statusuppdateringar eller behöver ert godkännande. Processen spårar enkelt ur om kunden “försvinner” eller slutar höra av sig under långa perioder. Då kan också leverantören välja att dra sig ur projektet.

6. Om ni måste ta ett avbrott under processen måste ni informera oss samt leverantörer.

7. Kultur och tankesätt skiljer sig mellan Asien och Sverige. Det innebär inte att ni inte har rätt att ifrågasätta oss eller en leverantör, men det är viktigt att vara förberedd på att kommunikation och processer inte fungerar exakt som det gör i Sverige. Därtill är länder som Kina och Vietnam utvecklingsländer som inte alls har samma lagar och regler som svenskar är vana vid.

Hur många olika produkter kan vi beställa inom ramen för ett Startpaket?

Vi sätter ingen specifik gräns vad gäller antalet olika artiklar, eller kvantitet per produkt som tillverkas. Dock gäller priset på Startpaketet inom ramen för ett och samma projekt.

Exempel 1: Kunden önskar tillverka två klockmodeller i tre olika färger vardera, med olika armband och förpackning. Detta räknas som ett och samma projekt.

Exempel 2: Kunden önskar att tillverka två klockomodeller samt en klädkollektion. Detta räknas som två olika projekt och således måste kunden beställa två olika Startpaket om denne vill ha hjälp med båda projekten.

Tänk dock på att ni har tillgång till vår onlineplattform och kan använda denna på egen hand för hur många projekt ni än önskar, dock utan vår assistans.

Kommer vi att få en svensk kontaktperson under processen?

Ja, ni kommer att jobba direkt med en svensk kontaktperson under hela processen.

Hur hanteras kommunikationen under processen?

Alla kommunikation sker via e-post, Google Drive samt vår egen onlineplattform för support.

Kan jag ringa er när jag har frågor?

Samtliga Startpaket inkluderar en inledande telefonkonsultation. Därefter sker nästan all kommunikation via vår egen onlineplattform. Dock inkluderar vi ytterligare telefonkonsultation i Startup och Business versionerna:

  • Startup: 30 minuter
  • Business: 90 minuter
Hur länge måste jag vänta på svar om jag begär support eller ställer en fråga?

Vi svarar i regel alltid på e-post under följande tider:

  • 10.00 lokal tid (Hong Kong)
  • 17.00 lokal tid (Hong Kong)
  • Måndag till fredag (exklusive helgdagar i Hong Kong)
Hur vet jag kostnaden för produkterna?

Det kan vi inte säga förrän vi kommit fram till steg 2 i processen, vilket är då vi lokaliserar leverantörer.

Är kvalitetskontroll, labbtest och frakt inkluderat i ert pris?

Inom ramen för Business paketet hjälper vi till med bokning och admnistration rörande kvalitetskontroll, labbtester och frakt. Dock är ingen av dessa kostnader inkluderade i vårt pris. Detta beror på att kostnaderna varierar beroende på flera faktorer:

1. Kvalitetskontroll: Cirka 300 USD per kontroll

Oftast räcker en kontroll, men vissa kunder önskar både en kontroll under produktionen och en efteråt.

2. Labbtester: Cirka 300 – 700 USD

Kostnad för labbtester beräknas utifrån typen av produkt och antalet produkter. Vi kan göra en uppskattning, men vi kan inte på förhand säga hur mycket det kommer kosta exakt.

3. Fraktkostnad: Baserat på offert

Fraktkostnaden beror helt och hållet på vikt och volym. Vi kan visserligen göra en uppskattning, men kan inte veta säkert förrän varorna är packade och redo för leverans. Därtill varierar priserna varje månad.

Vilka andra kostnader bör vi vara medvetna om?

1. Provexemplar
2. Tullavgifter
3. Moms
4. Resekostnader (om ni önskar att besöka fabriker)
5. Produktutveckling (e.g. designtjänster, R&D)

Vad innebär “Boka online”?
Hjälper ni oss med produktutveckling?

Vi hjälper er med sammanställning av produktspecifikation. Dock erbjuder vi inte designtjänster, utveckling av mjukvara, R&D eller liknande. Detta kan antingen göras i samarbete med en frilansare, kontrakt-tillverkare eller en fabrik.

Vad innebär “Boka online”?

Det innebär att ni kan boka tjänsten, exempelvis kvalitetskontroll, på egen hand via vår onlineplattform.

Vad innebär det att jag får tillgång till er onlineplattform?

Via vår plattform kan ni skapa nya projekt, boka kvalitetskontroll och labbtester, ladda ner avtalsmallar och använda andra tjänster ni behöver för att gå igenom import och tillverkningsprocessen. Efter genomfört projekt kan ni fortsätta använda plattformen för att på egen hand lägga nya beställningar.

Hjälper ni oss med produktdesign?

Vi hjälper till i den meningen att vi undersöker vilka filer (ex. CAD filer, logo filer eller ritningar) som behövs för att färdigställa er produktspecifikation. Dock erbjuder inte vi designtjänster inom ramen för vårt Startpaket. Det vi oftast gör är att hjälpa våra kunder att hitta designers på Upwork.com, som kan hjälpa till att ta fram det material som behövs. Vi granskar också materialet de tar fram, och begär revisioner när det finns ett behov.

Kan ni hjälpa oss om vi vill besöka fabriker i Asien?

Ja, vi erbjuder assistans med att boka in upp till 4 fabriksbesök och ta fram en kompletterande reseplan som en del av vårt Business-paket.

Hanterar ni allt åt oss under processen?

Nej, vi hanterar följande delar under processen:

1. Sammanställning av produktspecifikationer

2. Lokalisering av tillverkare + introduktion

3. Provbeställning

4. Beställning (produktionsmanual & villkor)

5. Bokning av kvalitetskontroll

6. Bokning av labbtest (valfritt)

7. Bokning av frakt

Översikt

Dock hanterar ni en stor del av kommunikationen med leverantörerna på egen hand:

  • Offertbegäran från leverantör
  • Prisförhandling
  • Frågor till leverantörer
  • Begäran av uppdateringar från leverantörer
Varför hanterar ni inte all kommunikationen med leverantörer?

Om vi agerar som tolk och mellanhand, försenas vi av den tid det tar att delegera uppgifter eller frågor från kund till vår personal, och sedan från oss till leverantören – och sedan tillbaka. Att få svar på en enkel fråga kan då ta 3 till 4 dagar, medan ni kan få svar omgående om ni är i direkt kontakt med leverantören.

Därtill gör det att vi kan hålla våra egna priser nere, då det drastiskt minskar den tid vi lägger på enkel administration. Kort sagt vinner alla på detta upplägg.

Kan leverantörerna kommunicera på engelska?

Ja, vi lokaliserar bara leverantörer som fokuserar på export.

Kan vi uppgradera från Bas till Startup eller Startup till Business?

Ja, dock tillkommer ett påslag på 30%, utöver mellanskillnaden.

Arbete som utgår ifrån det som specificerats i denna offert

Tjänsten som offererats i detta dokument är strikt begränsad till de ramar som specificerats. Detta innebär att kunden inte kan begära att vi utför uppgifter som på något sätt utgår ifrån ordinarie process, utan extra kostnad.

Hur begränsas era tjänster?

Då vi vanligtvis offererar betalning till fastpris så har vi tydliga definitioner på vad som är inkluderat i respektive servicepaket. Således skall inga antaganden göras om exempelvis följande:

1. Att ytterligare processer eller tjänster (som ej nämnts på ScandinAsian.se eller offertfiler) är en del av ett servicepaket.

2. Att ytterligare omkostnader / utgifter (ex. fraktkostnader, resekostnader och andra utgifter) är inkluderade i priset av ett servicepaket.

Följande regler gäller:

a. För arbete som utgår ifrån det som i skrivt specificerats på ScandinAsian.se eller i en offertfil, så tillkommer ytterligare kostnader. ScandinAsian.se kommer då att informera kunden om detta, varpå denne får välja mellan att betala ett fastpris för tjänsten, eller faktureras per redovisad arbetstimme.

b. ScandinAsian.se inkluderar inga fraktkostnader, resekostnader, kostnader för provexemplar eller andra omkostnader i våra servicepaket. Dessa utgifter betalas antingen direkt av kunden, eller så faktureras de vid ett senare skede av ScandinAsian.se.

Vad händer om jag vill göra ändringar (ex. produkt eller design)?

Ni kan göra ändringar vad gäller design, material eller andra specifikationer till dess att beställning av provexemplar sker (steg 6). Efter att provexemplar beställts är det inte säkert möjligt att några ändringar kan göras av följande anledningar:

a. Ofta tillverkar leverantören verktyg (ex. gjutformar). Dessa går inte att byta ut kostnadsfritt, utan då måste ni betala leverantören igen.

b. Leverantörer tjänar inga pengar på att göra prover, utan gör det gör att få en beställning. Mindre bolag som gör upprepade ändringar och kräver ett andra, tredje eller fjärde provexemplar – utan att lägga order – är väldigt olönsamma att arbeta med. Således kan leverantören välja att dra sig ur helt och hållet, om kunden gör ytterligare design eller material ändringar efter att det första provet börjat tillverkas.

Viktig notering: Startpaketet levereras enligt fastpris, vilket innebär att vi inte inkluderar att vi hanterar designändringar (eller material) efter att provexemplaret beställts (ex. sammanställning av dokumentation eller kommunikation med leverantörer), vilket sker i Steg 6 i processen. Om kunden vill göra designändringar efter provexemplar beställts (steg 6) så finns dessa alternativ:

a. ScandinAsian.se fakturerar USD 490 för att starta om provbeställningen (från steg 6)

b. Kunden hanterar beställning av nya prover på egen hand (vi kopplas in igen vid avtalsskrivning, steg 7)

Observera att detta enbart gäller för ändringar. Assistans för att beställa ytterligare prover som måste tillverkas för att leverantören misslyckats med att möta de specifikationer (ex. att en logotyp saknas, fel färg etc) som redan bekräftats resulterar inte i extra kostnader.

Hur kan ni hjälpa oss om vi behöver hjälp som utgår ifrån det som ingår i servicepaketet?

Önskar kunden att vi utför ytterligare arbete kan vi ofta ge ett fastpris på det.

Kan ni ge exempel på begäran som faller utanför det ordinarie arbetet?
  • Design och produktutveckling
  • Budget och tullkalkyler
  • Kontakt med myndigheter, leverantörer och andra organisationer
Allmänna frågor
Kan ni garantera att ni vi köper varor till lägsta pris?

Nej. Priset är bara en av många faktorer att ha i åtanke vid import från Asien. Det absolut viktigaste vid urval av leverantör är att de kan möta applicerbara EU direktiv (90% kan inte göra det). Att förhandla med leverantörer som tillverkar varor som inte kan möta EU regleringar är givetvis en meningslös aktivitet. Därtill kostar det också att möta just dessa direktiv, vilket leder till ökade kostnader. Därtill påverkas priset till stor del av de material ni önskar. Att garantera lägsta pris skulle också innebär en garanti för sämsta tänkbara kvalitet.

Vilka risker skall importörer vara medvetna om?

Som importör är det viktigt att ha en uppfattning om vilka risker som finns vid tillverkning i utvecklingsländer som Kina, och andra länder i Asien. Nedan följer ett flertal exempel:

1. Kvalitetsproblem och defekter
2. Förseningar under produktutveckling
3. Förseningar vid produktion och leverans
4. Konkurs av fabrik
5. Bedrägerier och fusk under produktion
6. Priserna är högre än önskat
7. Kvantitetskraven är högre än önskat
8. Inga varugarantier eller returer till fabrik

Det är viktigt att förstå att tillverkning är en teknisk process, där det är kritiskt att följa etablerade processer. Vårt jobb är att hjälpa er att följa en standariserad process som minimerar risken för kvalitetsproblem, bedrägerier och förseningar – men det innebär inte att vi ger någon varugaranti eller agerar som ett försäkringsbolag.

Länder som Kina och Vietnam är utvecklingsländer, vilket medför att risken är högre, men också att de potentiella vinsterna också är det.

Vilka garantier ger ScandinAsian.se?

Vi ger ingen form av garanti, eller agerar som försäkringsbolag. Vår tjänst bygger på att vi vägleder kunden steg för steg genom processen, vilket såklart minskar risker. Men, vi kan aldrig helt eliminiera risken för kvalitetsproblem eller förseningar.

Vad är då poängen med att anlita er?

Det vi erbjuder är en beprövad process, från sammanställning av specifikation, till slutlig leverans. Visserligen innebär inte det att risken är noll, men mycket lägre gentemot om ni som importör försöker ta er igenom processen på egen hand, utan erfarenhet.

Vilka garantier får vi från leverantören?

Vissa leverantörer påstår sig erbjuda garantier, men man skall aldrig räkna med att dessa garantier faktiskt kommer efterlevas. I praktiken existerar ingen garanti vid internationell handel. Av den anledningen föreslår vi att kvalitetskontroll genomförs på varje order, innan leverans.

Vad kan gå fel under processen?

Ett flertal vanliga exempel följer nedan:

1. Förseningar under tillverkning av prover
2. Kvalitetsproblem under tillverkning av prover
3. Förseningar vid massproduktion
4. Kvalitetsproblem som uppstår först efter leverans / användning
5. Transportskador

Hur arbetar ScandinAsian.se för att förebygga kvalitetsproblem?

Hela processen i Startpaketet bygger i stort på att förebygga kvalitetsproblem:

1. Definera tydliga produktspecifikationer

2. Tillverkning av provexemplar

3. Avtalskrivning innan order och betalning

4. Kvalitetskontroll i fabrik innan slutbetalning

Vi arbetar aktivt för att både förebygga och fånga upp kvalitetsproblem i alla steg i processen.

Varför uppstår kvalitetsproblem och förseningar?

Innan ni ger er in i processen måste ni förstå följande grunder:

1. Kina är ett utvecklingsland. Det innebär att allt inte fungerar lika bra och effektivt som i Sverige. Det kan röra sig om byråkrati som sätter stop för en leverantör, eller transporter som försenas. Ingen levereras eller sker inom deadline.

2. Tillverkning är komplext, och alla kvalitetsproblem kan inte förutses. Att lansera en produkt skall ses som en investering i såväl verktyg, som erfarenhet. Det är extremt sällsynt att allt sker perfekt på första försöket. Tillverkning är även komplicerat för stora bolag som Tesla och Toyota.

3. Rättsväsendet i Kina är inte lika utvecklat som i Sverige. Det finns inget enkelt sätt att ‘reklamera defekta varor’ eller få pengarna tillbaka om kvalitetsproblem uppstår efter leverans. Detta är faktum som ingen tredjepart kan göra något åt. Istället förlitar vi oss inte på domstolar i Kina, utan på att kvalitet verifieras i den mån som är möjlig, innan slutbetalning och leverans till Sverige.

Hur vanligt är det med kvalitetsproblem?

1. Väldigt vanliga: Mindre kvalitetsproblem som hittas vid inspektion. Detta rör sig främst om mindre kosmetiska defekter.

2. Mindre vanliga: Allvarliga kvalitetsproblem som upptäcks först efter leverans

Hur agerar ScandinAsian.se om kvalitetsproblem uppstår?

I de flesta fallen så rör det sig bara om mindre defekter, vilka “hör till” och är rent av förväntade. Om de är under “accepted defect rate” (1-2%) så görs ingenting.

I de, sällsynta, fallen som kvalitetsproblem upptäcks efter leverans så gör vi allt vi kan för att förhandla med leverantören, och hitta en lösning på problemen. Det är extremt viktigt att eventuella kvalitetsproblem rapporteras till oss kort efter leverans.

Hur skyddar ni våra immateriella rättigheter? (ex. design och varumärke)

Det korta svaret är att vi inte erbjuder någon form av skydd eller garanti, vad gäller era immateriella rättigheter (ex. ritningar, designfiler och varumärken).

Vi erbjuder ingen form av ersättning, eller försäkring, mot förluster som orsakats av immateriella rättigheter stulits av, exempelvis en leverantör.

Detta är en reell risk då ni tillverkar produkter i Kina, och andra länder i Asien. Samtidigt är det en nödvändighet att kunden delar med sig av produktinformation och filer, för att vi skall kunna utföra vissa tjänster (exempelvis sourcing och prisundersökning).

Tyvärr finns ingen enkel och billig lösning på problemet. Vi har dock följande policy och rekommendation:

1. Ni skall aldrig dela filer med ScandinAsian.se, som ni inte vill att leverantörer skall få tillgång till. Ni skall enbart dela filer med ScandinAsian.se som ni accepterar kan delas med leverantörer.

2. Ni bör, i den mån det är möjligt, patentera och varumärkesskydda er produkt i EU, USA samt Kina.

Kunden ansvarar också för att de produktspecifikationer och filer (exempelvis logotyp och design) inte är illegala kopior från produkter i dennes land och/eller marknad. ScandinAsian.se erbjuder ingen form av kontroll, riskanalsys, försäkring eller kompensation.

Återbetalar ni kostnaden för era tjänster om vi inte är nöjda med resultatet?

Nej, vi betalar inte under några omständigheter det belopp som fakturerats för våra tjänster (samt utgifter och andra omkostnader på kundens räkning), oavsett resultat. Vi kan inte lämna några garantier vad gäller priser eller kvalitetsnivå på en viss branch eller produkt. Vi kan enbart återspegla marknaden som den faktiskt ser ut.

Vi vill avbryta processen och vill ha våra pengar tillbaka

Nej, vi betalar inte under några omständigheter det belopp som fakturerats för våra tjänster (samt utgifter och andra omkostnader på kundens räkning), efter att processen påbörjats. Detta då vi levererar en tjänst, som inte kan “returneras”.

Erbjuder ni någon form av garanti på varorna eller försäkring?

ScandinAsian.se erbjuder ingen form av försäkring eller annan form av kompensation vid förlust p.g.a. exempelvis kvalitetsproblem, försening, konkurs eller bedräger. Vid grov vårdslöshet återbetalar dock ScandinAsian.se den fakturerade avgiften (dock ej betalningar för provexemplar, prototyper, varor, verktyg, fraktkostnad eller annat som utgår ifrån våra service-avgifter)

Hur hanterar ni frågor gällande EU direktiv?

Vi inkluderar checklistor, manualer, video och exempelfiler i Databasen, som är en del av Startpaketet. Vi har dock ingen aktiv del i sammanställning av exempelvis dokumentation, men kan ge begränsad rådgivning vad gäller process och applicerbara regleringar.

Kunden måste dock, utan undantag, kontakta svenska myndigheter för att få bekräftat vilka regleringar som gäller just nu, samt vilka krävs som ställs.

Vad kan vi göra för att spara tid under processen?

Det finns inga egentliga genvägar, utan att man tar extremt stora risker. Dock finns det en hel del som ni kan göra för att underlätta och snabba på processen:

1. Bifoga tydliga produktspecifikationer på Engelska
2. Förbered samtliga filer (ex. för tryck och logotyper) så tidigt som möjligt
3. Svara alltid på ScandinAsian.se e-post inom 24 timmar (vi återkopplar regelbundet med kunden för att få bekräftelse på information vi samlar in)
4. Köp en ODM produkt istället för en OEM produkt
5. Använd material och komponenter som leverantören använder redan idag (istället för att sätta extremt specifika materialkrav som kan vara svåra att möta)

Har ni något volymkrav?

Nej, ScandinAsian.se sätter inget specifikt krav på mängden varor ni måste beställa från leverantören. Däremot gör tillverkarna detta, då de kräver att kunden köper en minsta kvantitet (MOQ).

Vi vill beställa små volymer, är det möjligt?

Ja, men det kräver att vissa uppoffringar görs vad gäller strategi. Exempelvis kommer ni sannolikt inte kunna beställa varor med er egen design, utan för utgå ifrån en befintlig produkt med ert eget varumärke. En annan applicerbar strategi är att minska antalet olika färger och materialet.

Kan ni hjälpa oss med frakten från Kina till Sverige?

Ja, vi har fraktpartners i både Sverige och Kina som kan hantera frakten. Vi erbjuder dock enbart frakttjänster till våra kunder. Genom våra partners kan vi hantera frakten hela vägen från fabrik i Kina, till ert kontor eller lager i Sverige.

Får vi veta vilken leverantör som tillverkar varorna?

Ja, vi agerar inte som mellanhand, utan ni har hela tiden tillgång till leverantörens uppgifter samt kontaktperson, i vår databas.

Hur kan ni hjälpa oss efter avslutat projekt?

Vid framtida beställningar kan ni anlita ScandinAsian.se för orderhantering, frakt, konsultation och kvalitetskontroller.

Betalning
Hur betalar vi leverantören?

Leverantörer betalas via T/T (Telegraphic Transfer), vilket kan göras från er internetbank.

Måste vi betala er för varje order?

Nej. Ni har tillgång till leverantören och kan välja att lägga alla ordrar helt på egen hand, med eller utan vår inblandning.

Betalar vi er per timme?

Nej, vid köp av vårt Startpaket debiterar vi ingen kostnad per timme. Det kan dock så ske, om vi får begäran om att utföra uppgifter som går utanför den projektplan vi kommit överens om.

Vad exakt är inkluderat i er avgift?

Det vi offerar som en servicavgift är just vårt arvode för att utföra en eller flera tjänster.

Tar ni provision baserat på ordervärdet?

Nej, såvida inte det är vad vi offererat. Om ingen provision specificerats i er offert så är det enbart fastpris som gäller.

Får ni provision från leverantören?

Nej, vi tar inte emot någon form av betalning från leverantören.

Hur betalar vi er?

Vi skickar fakturor via PayPal Invoice, som sedan kan betalas med Visa eller Mastercard. Ni kan också välja att betala direkt till vårt bankkonto (ICBC) i Shanghai, Kina.

I vilken valuta sätter ni priser?

Vi sätter alltid priser i USD (Amerikanska dollar).

Lägger ni på moms?

Nej, då vi är ett kinesiskt företag med verksamhet uteslutande i Kina lägger vi inte på någon moms på våra fakturor för våra serviceavgifter.

Var kan jag läsa om era köpvillkor?

Ni kan läsa om våra köpvillkor här.

Har ni en integritetspolicy?

Ja, vi delar inte kunduppgifter till utomstående parter. Ni kan läsa vår integritetspolicy här.