facebook_pixel

Administration & förhandling

Orderadministration
Administration & konsultation

Behöver ni hjälp från experter som finns på plats i Shanghai och kan kommunicera direkt med leverantörer på kinesiska? Utöver våra ordinarie tjänster kan erbjuder vi marknadens mest prisvärda lösning för att hantera förhandlingar, lösa konflikter och ge support under processen. Nedan följer en översikt på vad vi kan hjälpa er med.

  • Orderhantering & kommunikation med er leverantör: Att hantera dagliga inköpsprocesser och kommunikation med kinesiska leverantörer, samtidigt som man befinner sig i olika tidzoner, kan vara oerhört trögt och tidskrävande. Vi avlastar er genom att agera som er representant på plats i Kina.
  • Förhandlingar: Kört fast och behöver komma vidare, eller vill ni sänka era priser? Vi kan hantera förhandlingar gällande priser och kvantitetskrav direkt med er tillverkare i Kina, på kinesiska.
  • Konsultation: Har ni specifika frågor gällande EU regleringar, märkningskrav, produktutveckling i Asien, frakt eller kvalitetssäkring? Vi kan ge er rådgivning och vägledning inom allt som rör tillverkning i Kina.
  • Ingen bindningstid: Använd våra tjänster under enbart några dagar, eller under projekt som sträcker sig flera månader – eller till och med år.
  • Regelbundna tidsrapporter: Vi redovisar arbetad tid, uppdelat efter projekt och datum, med Toggle. Varje månad skickas en tidsrapport för de senaste 30 dagarna som sedan ligger till grund för fakturan.
  • Betala månadsvis: Vår faktura skickas ut den 20e varje månad via PayPal, och kan betalas med Visa eller Mastercard.

Skicka en kostnadsfri förfrågan

Namn / Företag:

E-post:

Telefon / Skype: (valfritt)

Ämne:

Meddelande:

captcha

Säkerhetskod (CAPTCHA):

Kundreferenser
Rudma ABSweden

“ScandinAsian.se har levererat kvalitetsprodukter till mycket lägre priser än våra tidigare leverantörer och i rätt tid. Vi är minst sagt nöjda och jobbar numera väldigt aktivt med ScandinAsian.se”
Mats Rudin,VD

Bakformskungen.seSweden

”Resultatet av vårt samarbete är att leveransen från Kina blev betydligt bättre än tidigare. Kvalitén är mycket bättre på produkterna och det känns roligt att kunna leverera så fina varor.”

Jonas Eneroth,Grundare

Bygg OM Service ABSweden

“Vi kan verkligen rekommendera ScandinAsian.se för deras engagemang och arbete. De utförde en snabb och professionell granskning av vår kontakt i Kina.”
Mats Bäckstedt, VD

Vi har hjälpt hundratals Startups & Småföretag i följande brancher
  • Klader och textilKläder & textil
  • ArmbandsurArmbandsur (OEM & ODM)
  • Vaskor smycken och accessoarerVäskor, smycken & accessoarer
  • ElektronikElektronik (OEM & ODM)
  • LED belysning och skarmarLED belysning och display
  • leksakerLeksaker & barnprodukter
  • golv och byggmaterialGolv och byggmaterial
  • mobler och hemMöbler & hem
  • LivsmedelsprodukterLivsmedelsprodukter
  • Bil och MCBil och MC
  • Maskiner och verktygMaskiner & verktyg
  • solpaneler och energiSolpaneler & energi
Vanliga frågor & svar om Konsultation & administration
Kan vi anlita er för konsultation och administration som ett komplement till era övriga servicepaket?

Ja. Ni kan anlita oss för att exempelvis hantera specifika uppgifter (verifiera dokument, förhandla priser eller köpa in prover), eller löpande uppdrag för att hantera orderadministration och kommunikation med era leverantörer.

Kan vi anlita er för konsultation och administration även om vi inte köper något av era servicepaket?

Ja, det kan ni göra.

För vilken typ av uppdrag kan jag anlita er?

  • Förhandlingar
  • Orderadministration
  • Fraktadministration
  • Inköp av prover / protyper
  • Konsultation (strategi, kvalitetssäkring, bedrägerier, produktutveckling, EU regleringar, märkningskrav)
Hur mycket tar ni betalt per timme?

  • US$25 / timme (om ni köpt ett av våra servicepaket eller annan tjänst till fastpris från ScandinAsian.se under de senaste 12 månaderna)
  • US$40 / timme (om ni inte köpt ett av våra servicepaket, eller annan tjänst till fastpris från ScandinAsian.se under de senaste 12 månaderna)
Hur redovisar ni tid?

Vi redovisar arbetstid via Toogl Time Tracker. Varje tidsrapport visar hur mycket vi arbetat på varje projekt under en viss tid.

Hur betalar vi er?

Vi fakturerar via PayPal Invoicing, vars fakturor kan betalas via ert svenska bankkonto, Mastercard eller Visa.

Vad händer om jag anser att ni fakturerat för många timmar?

Vi gör alltid en bedömning av varje tidsrapport och kontrollerar så att inga felaktiga poster lagts till. Detta är något vi tar på fullaste allvar. Känner ni dock att vi fakturerat för mycket tid så kan vi göra ytterligare genomgångar, samt titta närmare på kommunikation mellan ScandinAian.se, er och leverantörer, samt de uppgifter som genomförts.

Kan ni erbjuda uppdrag enligt fastpris?

Ja, ni kan antingen beställa ett av våra befintliga servicepaket till fastpris, eller begära en offert baserat på era egna behov.

Vill ni tillverka era egendesignade produkter i Asien?Boka ett kostnadsfritt telefonmöte här